Klachtenregeling
Overal waar mensen samenwerken, kan er iets fout lopen. Ook op een school, daar vragen wij uw begrip voor. Ondanks alle zorg, die door ons aan uw kind en aan u wordt besteed, kan het zijn, dat u het ergens niet mee eens bent, dat u een conflict heeft of dat uw kind zich niet veilig voelt. In dat geval is het in eerste instantie de bedoeling, dat u probeert in overleg met de leerkracht tot een oplossing te komen. Lukt dat niet, dan is de directie van de school graag bereid te bemiddelen. Op het moment dat er iets aan de hand is of als u er met de directie niet uit komt, dan kunt u een beroep doen op onze klachtenregeling.
In de klachtenregeling wordt onderscheid gemaakt tussen klachten over machtsmisbruik en overige klachten. Over machtsmisbruik verstaan we seksuele intimidatie, discriminatie, agressie / geweld / pesten. De overige klachten kunnen gaan over bv. begeleiding van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, beoordeling van leerlingen of de schoolorganisatie.
In onze schoolgids vindt u meer informatie en de contactgegevens.
We zullen er alles aan doen om samen tot een oplossing te komen.
Klager |
Klacht over |
Wenden tot |
kinderen |
ander kind |
leerkracht |
andere leerkrachten |
leerkracht |
|
eigen leerkracht |
andere leerkrachten directie, ouders |
|
schoolse zaken |
leerkrachten, directie, MR |
|
machtsmisbruik/seksuele intimidatie |
leerkrachten, directie, vertrouwenscontactpersoon, externe vertrouwenscommissie |
|
|
|
|
ouders |
ander kind |
leerkracht of directie |
leerkracht |
leerkracht, directie, MR |
|
schoolse zaken |
leerkracht, directie, MR |
|
locatiedirecteur |
bovenschools directeur |
|
bovenschools directeur |
bestuur |
|
machtsmisbruik/seksuele intimidatie |
leerkrachten, directie, vertrouwenscontactpersoon, externe vertrouwenspersoon, externe vertrouwenscommissie |